Marketing je fascinujúca oblasť, jej hlavným účelom je zvýšiť predaj výrobkov. Ale nie je to iba reklama, reklama je iba jeden z marketingových nástrojov, vďaka ktorému zvýšite predaj. A niekedy aj nie. V minulosti, keď sa v novinách objavila prvá reklama, bolo to pre ľudí niečo nové a verili každému slovu, ktoré si prečítali. Lebo veď prečo nie? Bolo to v ich obľúbených novinách, ktoré by hádam neklamali. No dnes je robiť reklamu oveľa komplikovanejšie, pretože ľudia si vybudovali určitú odolnosť a reklamy sa snažia ignorovať. Chcete vedieť, ako funguje ľudská myseľ? Pomôžu vám knihy o marketingu.
Na základe čoho sa ľudia rozhodujú
Reklama dokáže do značnej miery ovplyvniť človeka, aby urobil to, čo od neho chce. To je jasné, lebo keby to nedokázala, tak by už dávno zahynula. Ale reklama nefunguje len tak, že človek uvidí v TV spot a uteká do obchodu kúpiť si daný produkt. Funguje aj tak, že na ňu zabudneme, a keď stojíme pred regálom a rozmýšľame, ktorý prací prášok si kúpime, naše podvedomie nám dá stimul a povie, aby sme si kúpili Ariel, lebo sme naň videli v telke reklamu. A toto je len jeden z dôvodov, prečo sa ľudia pri nakupovaní rozhodujú iracionálne. Odborná zahraničná literatúra, hlavne knihy od Dana Arielyho, vám pomôžu pochopiť tento proces.
Aj dobré reklamy zvyšujú predaj
Ak sa spýtate zadávateľov reklamy, prečo ich spoty, printy či bilboardy vyzerajú tak, ako vyzerajú a majú takú mizernú úroveň, povedia vám, že na ľudí fungujú. Iste, nevymýšľajú, vďaka ním sa im zvýšil predaj. Lenže štatistiky ukazujú, že dobré reklamy s myšlienkou, skvelou exekutívou, ktoré len nekĺžu po povrchu, majú na predaj ešte lepší vplyv. Ale sú aj drahšie, zrejme to je hlavný dôvod toho, prečo nás väčšina reklám otravuje. O to viac však vieme oceniť reklamu, ktorá je dobrá a originálna. Chcete si o tejto téme prečítať viac? Navštívte internetové kníhkupectvo Uniknihy.sk a nájdite si skvelé zdroje z oblasti reklamy.